Świece żarowe OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamer
    Drive
    • 2005
    • 89

    Świece żarowe OI

    Dzida, bardzo ładna seria- trochę wyżej niż u mnie a podobnie do markowskiego o ile dobrze pamietam
    Po chipie moce mamy zbliżone -ok 144KM :diabelski_usmiech
    Jedno mnie tylko mocno zastanawia- różnica przełożeń :!: ??
    U mnie na tej samej hamowni przy 4175obr/min wskazywało 184,9 km/h
    U Ciebie przy 4185obr/min (czyli praktycznie takiej samej) jest 194km/h :idea:
    Ty miałeś pomiar w lipcu ja w czerwcu i ZTCW to była ta sama hamownia, bo Marek dopiero niedawno odpalił nową :roll:
    Czy to kwestia różnej kalibracji? :?:
  • wasyl
    L&K
    • 2005
    • 1084

    #2
    Świece żarowe OI

    Mineły 3 lata na blacie pękło 73 000 tys km i moja octa ciężko zapala. Dzieję się tak tylko jak jest zimna,a więc po całej nocy nawet jak ją grzeje nawet po zgaśnięciu kontrolki od świec. Kiedy przekręcam kluczyk (nie musze jej kręcić na rozruszniku) przez chwile tak jakby nie równo chodziła dopiero po 2 sec. normalna praca.
    Czy ktoś z kolegów wymieniał już świece ? jeśli tak to po jakim przebiegu? i czy warto kupować je na allegro? :roll:
    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
    www.wasilewski-foto.pl
    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      Moja ma też 3 lata (a nawet miech wiecej ) i przejechane ponad 120 tyś. , w pierwsze przymrozki (a ostatnio chwilowo jej nie garażuje) miałem wrażenie że topornie odpala (tak jakby aku nie mial siły), po zrobnieniu przeglądu po 120 tyś. pali jak szalona, no ale i na dworze ostatnio cieplej.

      Też mi po głowie chodziło pytanie co i ile się świece wymienia żarowe?
      Więc chętnie usłysze opinie kolegów.

      Komentarz

      • kbaran
        Drive
        • 2005
        • 58
        • Octavia II combi (1Z5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Re: Świece żarowe OI

        Zamieszczone przez wasyl
        Mineły 3 lata na blacie pękło 73 000 tys km i moja octa ciężko zapala. Dzieję się tak tylko jak jest zimna,a więc po całej nocy nawet jak ją grzeje nawet po zgaśnięciu kontrolki od świec. Kiedy przekręcam kluczyk (nie musze jej kręcić na rozruszniku) przez chwile tak jakby nie równo chodziła dopiero po 2 sec. normalna praca.
        Czy ktoś z kolegów wymieniał już świece ? jeśli tak to po jakim przebiegu? i czy warto kupować je na allegro? :roll:
        Też tak mam tylko u mnie pojawiło się to po roku i 25 kkm. Trwa do dzisiaj (2,5 roku 67 kkm). Octa byla parę razy w ASO, w Diagtroniku w Autobodexie i d.pa. Nikt nie ma pomysłu o co chodzi. Świece sprawne (byly nawet podmieniane), diagonstyka nic nie wykazuje a ona czasami po uruchomineiu własnie przek ok 2-3 sekundy nierówno pracuje. Zresztą świece chyba nie mają na to wpływu bo u mnie tak sie dzieje w zakresie temperatur 3-8*C, czyli świece jeszcze tak naprwde to nie grzeją. Juz się przyzwyczaiłem i poddałem.... Choć z całą pewnościa coś jest nie tak...
        ...
        O1 ASV & O2 RS

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          wasyl, Pojedz do Wojtka, zeby sprawdzil swiece oraz przekaznik i tyle. Puki zapala to nie ma sie co goraczkowac, juz dawno doszedlem do takiego wniosku :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Kuvel
            Ambiente
            • 2006
            • 138

            #6
            Zamieszczone przez kbaran
            Zresztą świece chyba nie mają na to wpływu bo u mnie tak sie dzieje w zakresie temperatur 3-8*C, czyli świece jeszcze tak naprwde to nie grzeją.
            Słyszałem od znajomego mechanika, że to dość częsta przypadłość diesli z rodz. VV - właśnie przez to, że świece grzeją dopiero poniżej 5 *C. U mnie też czasem trzeba trochę zakręcić, a jak temp. spadła do -8 w nocy, to rano palił do strzału.
            BTW wymieniłem świece - okazało się, że dwie nie grzały :evil: .
            90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

            Komentarz


            • #7
              moje maja 4 lata i grzeją jak szalone...

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                uruchomineiu własnie przek ok 2-3 sekundy nierówno pracuje.
                miałem dwa diselki VW i zawsze jak nie równo pracowały były to świece żarowe do wymiany. Brałem żarówke i kawałek drucika dtykałem do plusa akumulatora i do świecy żarowej i sprawdzałem jeśli sie zapaliła znaczyło że dobra jeśli nie to do wymiany. oczywiscie mostki miedzy świecami ściągałem, druga sprawa że wymieniałem wszystkie świece a nie tylko te co sie spaliły.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • marcind
                  Rider
                  • 2005
                  • 438

                  #9
                  Kurcze ja tez mam podobnie z ta praca na poczatku, wiec zainteresuje sie tymi swiecami. Autko ma juz 4 lata i 72 kkm....
                  Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                  mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    uruchomineiu własnie przek ok 2-3 sekundy nierówno pracuje.
                    miałem dwa diselki VW i zawsze jak nie równo pracowały były to świece żarowe do wymiany. Brałem żarówke i kawałek drucika dtykałem do plusa akumulatora i do świecy żarowej i sprawdzałem jeśli sie zapaliła znaczyło że dobra jeśli nie to do wymiany. oczywiscie mostki miedzy świecami ściągałem, druga sprawa że wymieniałem wszystkie świece a nie tylko te co sie spaliły.
                    Dokładnie tak! Można sprawdzić też omomierzem. Powienia mieć opór rzędu kilku omów.
                    Ja zmieniłem na razie jedną po jakiś 140 kkm. Objawy niepalącej świecy jak pytaniu wasyla.
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Mudmo
                      Classic
                      • 2006
                      • 36

                      #11
                      Mam podobny problem. Przy temperaturce na dworzu poniżej 10 problem z odpalaniem. typowy objaw spalonych świec. Więc.. wymieniłem. I dalej tak samo. Zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się że klopoty przy uruchomieniu silnika rano mogą być spowodowane uszkodzeniem wiązki elektrycznej w odcinku przekaznik - pompa wtryskowa. Odcinek znajduje się w obudowie plastikowej - tzw. slon.
                      Jeszcze do tego nie wymieniałem ale mam taki zamiar. Jak operacja się powiedzie podzielę się informacjami.
                      Aha !!
                      Octavia 1998 1,9 TDi 90KM (180 tyś)
                      "Nigdy nie stosuję się do godzin; godziny są zrobione dla człowieka, a nie człowiek dla godzin" Francois Rabelais

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Też mi sie wydaje, że mam coś nie tak. Po odpaleniu przez pare sekund silnik nie pracuje za równo.....
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • Luca
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          180 tys kkm I wymiana świec żarowych, teraz 280 kkm i dalej jakooś śmiga, ale chyba czas na aku
                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                          Pionek znów gra.......

                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                          www.dynosoft.pl

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            90.000 km i jedna świeca do wymiany
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz


                            • #15
                              miło, a jakie świece polecacie żarowe. .?

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                taz mam u siebie do wymiany z tego co czytam wiec dołączam się do pytania Sigma_74
                                miło, a jakie świece polecacie żarowe. .?
                                ,
                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3778
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  świece żarowe

                                  u mnie 91 kkm i bangla ok, może coś z : http://www.ngk.de/wiece__arowe.1307.0.html
                                  Niterra ist der weltweit führende Hersteller der Marken NGK Ignition Parts und NTK Vehicle Electronics. Niterra ▶ beste Zünd- und Sensortechnik

                                  Odkryj w Bosch Aftermarket wysokiej jakości wyposażenie dla warsztatów samochodowych. Oferujemy szeroką gamę produktów stworzonych z myślą o trwałości i efektywności. Usprawnij swój warsztat z firmą Bosch!

                                  MotoFocus.pl to cenne źródło informacji, które przydadzą się w codziennej pracy Twojego warsztatu!
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8162
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Wymieniacie wszystkie 4 odrazu jak jedna spalona? Czy mozna wymienić 1? Jakiej firmy najlepiej?
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • ZYBI68
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 697
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Witam wszystkich . Bywaja swiece ktore przepalaja sie do polowy najlepiej wyjac i podlaczyc do aku wtedy widac czy robi sie cala czerwona czy tylko do polowy i w jakim czasie . Moze byc tak , trzy szt. beda czerwone po 3 s a jedna po 5 s efekt bedzie taki sam jak przy spalonej . Co do marki wkladalem juz chyba wszystkie majac VW i wniosek jeden tylko orginal czyli Bosch
                                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        wreszcie treściwa odpowiedz. thx

                                        Komentarz

                                        • huwe
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 976

                                          #21
                                          a ponoć na pierwszy montaz kładli też BERU. przynajmniej mnie tak uswiadamiali w aso rzeszów w ubiegłym roku. przy 100 tys. dwie powiedziały "papa". wymieniłem wszystkie od razu.ale tak sobie myslę, że chyba nie przebieg jest najwazniejszy dla żywotnosci żarówek, tylko sposób uzytkowania pojazdu - ilość uruchomień silnika w ciągu tego samego przebiegu będzie miałą chyba podstawowe znaczenie ( miasto - trasa).
                                          za ori chceli cos koło 55 zeta, zaś te same w opakowaniu producenta po 30 zeta za szt.
                                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                          Komentarz

                                          • njoy
                                            Classic
                                            • 2006
                                            • 9

                                            #22
                                            U mnie oryginalnie siedziały BERU O1 z 2002r - na takie też wymieniłem (wszystkie 4) po 220 tys. Objawy były podobne jak u kolegów - na krótko ustąpiły a teraz już AKU czeka na wymianę - ale zimy nie ma więc jeżdżę. Świece kupiłem w sklepie przez internet - 4 razy taniej niż chcieli w ASO. Samodzielna wymiana trwała 10 min (nie licząc 30 min na spacer do sklepu z narzędziami i kupienie klucza nasadowego za całe 3 zł polskie)
                                            Wesołych Świąt
                                            KAmil

                                            Komentarz

                                            • piotrek_os
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8162
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Njoy u którego sprzedawcy kupiłeś? Mozesz dać jakiś namiar?
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez huwe
                                                a ponoć na pierwszy montaz kładli też BERU
                                                dokładnie tak.
                                                Bosch to nie zawsze oryginał a oryginał to nie zawsze Bosch :wink:
                                                Przy samodzielnej wymianie baczną uwagę zwrócić należy przy wykręcaniu, aby nie wykręcić świecy razem z gwintem :idea: .
                                                Rada stara jak świat > wkręcać na jakiś alkohol np. denaturat
                                                Nie używajcie smarów typu ŁT-43!!!
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  a moje grzeją wszystkie ... wczoraj sprawdziłem i nie zamierzam ruszać
                                                  dziękuję za wyczerpujace odpowiedzi.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...